sâmbătă, 1 august 2009

2.Balanta logica

Pune neuronii la munca

Unul din lucrurile pe care le analizezi constant in dota este punerea in balanata a lucrurilor. Ca sa fiu destul de clar voi da urmatoarele exemple : ‘ce item sa fac acum , radianta sau mkb?’, ‘sa ma duc sa ganghez jos sau sus?’, ‘sa iau runa si sa pierd banii si experienta de pe 2-3 cripi sau sa las runa si sa iau cripii?’ samd.

Toate lucrurile astea trebuie analizate fara frica ca gresiti . Nu trebuie sa fiti Einstein sa intelegeti lucruri foarte simple, in dota totul este calculat . Intrebari simple exista si in momentul acesta fara raspuns din simplul motiv ca nimeni nu s-a gandit inca la ele ca sa le analizeze si sa le raspunda . Intrebarile asta eu le cataloghez in 2 tipuri

· cu raspunsuri constante : ‘poti da hex pe avatar? R: NU’ si este universal valabil

· cu raspunsuri variabile : ‘poti sa dai magii pe avatar?’ iar raspunsul depinde de ce magii te referi, deoarece doom de exemplu merge sau ultimata de axe, iar altele nu fac dmg gen ulti de Luna

Informatia

Pentru a putea raspunde la intrebari trebuie sa avem cunostintele necesare pentru a le intelege raspunsurile. Cu cat stii mai multe cu atat esti mai bun, nu mai suntem pe vremea lu Kuku sau JollyJoker cand lumea habar nu avea de Dotakeys, si tot poporu venera jucatori care dadeau blink si dodgeau diverse capcane nestiind ca fratii aveau un numpad pe Q sau pe mouse bindat. Cand nu stiai ca exista asa ceva singuru lucru la care te gandeai e mama ce rapid e ala duce mana de pe tasta A pe numpad 5. Asa se intampla cand nu stii diverse lucruri, presupui lucruri care in mare parte se adeveresc a fi gresite.

Echipele de astazi sunt cu mult mai bune decat cele de pe vremuri din simplul motiv ca baza lor informationala a crescut considerabil in timp. Mult mai multa lume stie acum ca Tiny da dublu dmg cu toss+avalansa daca le dai foarte repede pe aceeasi unitate decat in trecut.

Un exemplu destul de clar si extrem de comic este meciul dintre TeG si TeamQ de pe la inceputurile dotei. Se juca pe vremea aia numai cu eroi de sentinel sau scourge, si in caz de egalitate se juca AP. Toata lumea castiga la sentinela deoarece luau chen si era un pic cam overpowerd datorita movement speedului creepilor neutri. Asadar foarte des se juca acel AP deoarece sentinela batea mereu, dar ce era foarte amuzant e ca Chen-ul la AP era ales doar de cei care aveau padurea de jos . Tegu a avut ingenioasa idee sa aleaga pentru prima data Chen si sa il joace in padurea de sus, si nu oricum , a fost printre ultimele pickuri. Erau totusi cele mai bune echipe din lume in turneu respectiv si totusi, nimeni nu s-a gandit sa joace Chen-ul in padurea de sus si toata lumea traia asa cu o falsa impresie ca nu poati sa alegi chen si sa il joci in padurea de scourge. Mie unu mi se pare un lucru extrem de stupid , dar cine stie poate si eu daca as fi jucat in perioada aceea nu m-ar fi dus capu la un lucru atat de simplu. A trecut o buna bucata de timp pana am inceput sa vedem la echipe gen MyM cum joaca Chen in padurea adversa .

Lucrurile au evoluat , a venit Ks.int si au ales Axe cu Wl si de la lvl 1 s-au dus in spatele turnurilor adverse dinainte sa se intalneasca cripi. Chiar trebuia sa treaca 2-3 ani de la aparitia Axe-ului in joc ca sa se gandeasca cineva ca daca bagi in pasiva omori primu val in 6-7 secunde daca iei agroo de la cripi si esti pozitionat bine? Tot ce tre sa faci sa stii astea e sa citesti ce face erou, si daca nu e destul de clar, sa intri pe un forum gen www.playdota.com la sectiunea de dota mecanics si dupa ce ai tot ce iti trebuie sa incepi sa te gandesti cum ai putea sa folosesti ce stii spre ati obtine scopu.

Sunt, atatia eroi in dota care inca nu a venit nimeni sa incerce sa ii optimizeze si sunt sigur ca daca cugeti mai mult asupra lor o sa ai un rezultat. Sunt destul de bucuros ca acum strainii cand aud de TeG zic Alchemist si Slardar in loc de Kangavision (cel mai renumit maphacker din istoria dotei care intamplator era roman si ne-a facut o imagine proasta). Si ca sa obtinem lucrurile astea doar a trebuit sa jucam mai des acei eroi si sa intelegem cand si unde pot fi folositi, intr-un final o combinatie placuta de reflexe cu informatie, in care mare parte predomina a 2-ua.

5 comentarii:

  1. GG Ppasarel :) . Vad ca ti`ai dezvoltat bine si partea de orator si nu numai de "Pro-Gamer" . Nota 10 de la pantera ;D .

    RăspundețiȘtergere
  2. scrii foarte bine , de ce nu te-ai apucat mai de mult?

    RăspundețiȘtergere
  3. jumate lene jumate nu aveam cand. am inceput sa scriu cand mi-a picat netu si o data pornit am zis sa si termin :)

    RăspundețiȘtergere
  4. ma sincer trecand peste tot si toate singurul lucru care conteaza este sa joci in team daca ai team esti gg nu ai poti sa stii toata istoria jocului chiar sa fii creeat tu jocul in rest esti super tare .... imi place de tine chiar as vrea sa te cunoasc old dota player "neamprost"

    RăspundețiȘtergere