Complexitate
2v2 reprezinta cel mai complex mod dintre cele 3. Daca la 2v1 lucrurile pareau simple aici diversitatea isi spune cuvantul. Faptul ca sunt 4 eroi pe aceeasi linie ridica analiza situatiei la un alt nivel. Este mult mai greu de prezis, deoarece informatia pe care o detii trebuie sa fie cat mai vasta. Pe langa ca trebuie sa stii ce face fiecare erou si cam cat dmg poate da sau cat poate rezista, trebuie sa stii si ce combinatii posibile pot face impreuna .
La 1v1 sau 2v1 era mult mai usor de aproximat cam in cat timp o sa mori daca dau 2 eroi in tine sau 1 . Ti se oferea spatiu sa rasufli si sa ai timp sa reactionezi la ce face adversarul. Acum trebuie sa iei in calcul si ce poate face a 4-a persoana. Actiunile decurg la fel de repede, diferenta o face faptul ca sunt mai multe , si daca se intampla simultan sau la scurt timp una dupa alta in loc sa pierzi 300 viata intr-o secunda pierzi 600.
Viteza de calcul pe care o poti face in timp limitat si scurt ajuta enorm. Poti sa joci dota de 3-4 ani si sa nu stii sigur daca te intreb repede ce optiune e mai buna : ‘es puck sau lion sandking’. Nu stii niciodata sigur cum o sa isi puna adversarul liniile, decat daca iei anumiti eroi sa poata face scout de la lvl 1, sau sa faci cioara din prima si sa scoutezi cu ea. Se intampla des sa ajungi pe linie si sa nu fie cine credeai ca e. Din momentul acela lupta incepe si te ia pe nepregatite, trebuie sa iei repede decizii gen ‘daca dam de la lvl 1 pe ei noi avem avantaj’ sau ‘ nu avem avantaj acum , da la lvl 6 o sa avem’.
Jocul de 2v2 presupune o intelegere buna si o experienta ridicata de joc alaturi de partener. In situatia 2v1 lucrurile sunt standard, rare cazurile in care poate interveni ceva in + sau – de la regula.
Pentru a imbunatati jocul de 2v2 trebuie jucat foarte des cu aceeasi persoana . Jucand de multe ori ai ocazia sa intalnesti la tot pasul situatii diferite . Pus in fata faptului, esti obligat sa gandesti si daca ai si memorie buna e posibil in viitor mici parti din situatiile necunoscute in are te aflii sa stii cum sa le abordezi, si mai important sa stii aliatul tau cum gandeste si ce face. E posibil sa stii ca o sa se sperie si nu o sa faca ce are in mod normal de facut, si te folosesti de asta ca sa ameliorezi situatia, sau daca gasesti vreo cale sa folosesti “defectul” lui obtinerea unui avantaj , sa nu eziti sa pui in aplicare.
Lucruri importante
# Coordonarea lasthiturilor. Atunci cand este cazul , atacurile impreuna care isi ating tinta aproximativ in acelasi timp, iti dau un avantaj de deny sau farm, de care se poate profita in mai multe moduri : iteme, posibilitate de atack datorita lvl-ului etc.
# Itemele. In mare parte sunt cam aceleasi ca si la celelalte . Diferentele majore se gasesc in posibilitatea de a imprumuta anumite iteme, de a tine anumite iteme pe tine avand completarea de regen pe celalalt. Stick-ul este un pic mai important deoarece fiind vs 2 insi, rezulta mai multe magii care ti-l pot incarca cu chargeuri.
# Move, Heal , Attack. Ex: ‘ daca adversarii iti salta un erou , iar acesta poate supravietui la comboul lor, ideal ar fi sa se retraga intr-un loc ferit in care se poate face heal , dar nu foarte departe de bataie. In tot acest timp tu poti administra dmg linistit in unul din ei , si daca aliatul tau apuca sa se vindece suficient de repede , e posibil cand retaliezi sa ai avantaj, ei neputand sa se vindece datorita atacului tau constant’
# Coordonarea magiilor. Nu cred ca exista zi in care sa joc si sa nu observ undeva un astfel de fail. Trebuie stiut ca daca eu am un stun de 5 secunde ( ex potm), si aliatul meu are un stun de 2 secunde( sven) , daca eu dau sageata si nimeresc de 5 , si tu imediat dai stun de 2, inamicul v-a iesi din stun dupa 5 secunde nu dupa 7. Mecanica jocului face ca durata stunului dintre 2 simultane sa fie cea mai mare dintre ele la momentul respectiv. Deci, ideal ar fi sa dai stun de 5 secunde iar abea apoi sa dai stunul de 2 (sau viceversa dai de 2 si dupa de 5 cam cand se termina cel de 2) pentru a putea da cat mai mult dmg si a-l tine imobilizat cat mai mult.
# Optimizarea magiilor. Daca poti omora un erou dand 300 dmg nu o face dand in el 600. Banuiesc ca ati intalnit des un Lion care da finger la sfarsitul bataliei si nu la inceput.
# Analiza posibilitatilor . Pentru a sti in ce ordine trebuie sa dam magii trebuie sa gandim nitel de la caz la caz. Ex: ‘ niste pro-playeri care folosesc Bane cu Omni pe linie nu o sa foloseasca o magie care iti da dmg si iar el se healeaza, fara sa aibe ce sa vindece. O sa forteze harrasul sa te oblige sa pierzi teren in fata lui, ca atunci cand iti da dmg el sa ia si bonusul de heal . Practic transformi viata pierduta, in dmg in adversar, iar dupa ce dai dmg si heal pe tinecu magia, anulezi viata ta pierduta, dar dmg-ul adversarului ramanand.
# Analiza primului target. Ca sa stii pe cine e mai bine sa dai, trebuie sa fii atent la cata viata are, cata armura , posibilitate de evadare ( blink, ms mare , heal etc .) si cat dmg poate oferi. Daca ai avea Leshrac cu Sven care amandoi au stun la lvl 1, e evident ca in Leshrac trebuie sa dai. Dar ce faci daca ai Omni cu heal si Leshrac cu explozii? Daca sari pe el ai iti iei un dmg fantastic si e foarte posibil sa mori.
# Analiza slabiciunilor. Daca un combo de 2 eroi este foarte puternic la lvl 1 (sa zicem Witchdoctor cu maledict si Naix cu wounds), iar tu ai Potm cu sageata ideal ar fi sa ii poti impiedica sa sara pe tine. Un caz ar fi sa le faci harras astfel incat in perioada in care ei te-ar asalta fara full hp, sa faci suficient dmg incat sa ii omori primul. Problema apare ca daca nu ai leap iar ei te abordeaza primi si au si cum, daca incerci sa faci harras ei nu o sa se sperie si o sa dea in tine, deoarece stiu ca tu o sa mori primul. Asa ca atentie la urmatorul punct.
# Nu baga skill pe erou pana nu ajungi pe linie. Nu are nici un rost sa iti pui din start skillurile. Nu o sa stii daca ai nevoie de sleep sau brain sap , de explozii sau stun sau lg. Poti rata foarte usor ocazii de Fb sau sa nu poti evita sa mori, prin simplul fapt ca ai skilul pus gresit. Asteapta pana ajungi pe linie, sau la runa sau unde ai ceva de facut si abea dupa alege ce magii sunt mai bune de folosit.
# Nu ezita. Cu cat eziti mai mult cu atat risti sa pierzi o bataie care in mod normal trebuia castigata. Pe publice vad cel mai des pe un lan de de 2v2, daca 2 dau pe tine aliatul tau se sperie ca o fetita si fuge, in loc sa profite de faptul ca nu e el targetul si are catva timp in care poate face ceva nestingherit. Exista si d’astia mai destupati care nu fug, dar pierd vreo 2-3 bucati din cauza ca nu reactioneaza la timp, si se ajunge in situatia in care el scapa la un hit iar tu mori. In mod evindent daca aliatul ar fi dat din start , de pierdut ar fi avut inamicul si nu tu.
:) foarte tare
RăspundețiȘtergereppasa ce inseamna harras?...
RăspundețiȘtergereNice going keep it up ....
RăspundețiȘtergereNu stiu daca ai timp pt asa ceva dar as vrea sa vb si despre clan war-uri chestii putin mai avansate ... gen ghiduri de pick-uri / banuri strategii interesante de urmat pe un anumit erou etc ...
harras = cand lovesti un erou inamic sistematic. cred ca termenul e folosit in mare parte in cazurile in care el farmeaza sau tu ai putea farma si totusi alegi sa dai in el.
RăspundețiȘtergereo sa postez articole legate de pick si startegii dupa ce termin cu ce se poate intampla pe linii ;)
Sageata potm cu stun de 5 secunde, apoi stun Sven,instant => ramane stun potm 5 secunde !
RăspundețiȘtergerenu nu john, stunurile nu se stacheaza (exact ca la garena poti avea gold 1 an daca iti da premium 1 zi ai pierdut goldul). Asa si aici potm 5 sec urmat de orice alt stun (sven lesh etc) => ultimul stun va fi cel activat.
RăspundețiȘtergereIncearca pe cripi, fa pe o plansa fara adversari....incearca sageata+ imediat stun luna sau ogre magi.....ramane cripul pironit pana sa termina cele 5 secunde
RăspundețiȘtergereharras = a hartzui
RăspundețiȘtergeream corectat acolo DONE!
RăspundețiȘtergere@john , in general magiile date pe creepi gen stun , dot , buffuri , tin mai mult pentru ca sunt creepi!
RăspundețiȘtergereare dreptate john ce zice si am corectat.
RăspundețiȘtergere